Spot op ‘Vitesse supporter Geert van Leeuwen’

Geert van leeuwenDoor: Femke Molenaar

Wij zullen iedere week een spot zetten op een belangrijk persoon of bijzondere plek uit Arnhem. Deze week is dat Vitesse supporter Geert van Leeuwen. Doordat Geert al jaren lang bij iedere training en wedstrijd aanwezig is, is hij nu een bekend fenomeen bij de Arnhemse voetbalclub. Wij spraken hem woensdag 10 december bij de training van Vitesse op sportcomplex Papendal.

Hoelang en waarom bent u supporter van Vitesse?

“Toen ik vijf jaar was, werd ik fan van Vitesse. Ik werd vroeger meegenomen naar de wedstrijden door mijn vader en vanaf die tijd is het altijd gebleven eigenlijk.”

U bent iedere training aanwezig?

“Van de meeste trainingen hier ben ik er wel bij en ook iedere uit-en thuiswedstrijd zit ik op de tribune.

Hoe vindt u dat het Vitesse het in de eredivisie doet op dit moment?

Op zich doen ze het niet zo slecht. Het team kan goed voetballen, alleen zijn de resultaten wat minder. Ze horen eigenlijk wat hoger te staan in de ranglijst van de eredivisie maar dat komt nog wel.”

Wat zijn uw verwachtingen voor de aankomende wedstrijd tegen FC Groningen?

“Een winst voor de Arnhemmers. Groningen is niet zo heel denderend ondanks dat het hoger staat dan Vitesse.

Heeft u een favoriete speler in het elftal?

“Nee, ik vind dat alle spelers hun best moeten doen. Ze werken met z’n elven en zijn één team.”

Komt u zelf uit Arnhem?

“Ja, ik ben een rasechte Arnhemmer. Arnhem is een heerlijke stad. Het ligt aan de Rijn en het heeft gewoon wat. Er gebeurd altijd wel iets. Je kunt echt niet zeggen dat Arnhem een saaie stad is.”

geert en zijn vrienden

Met zijn vaste voetbalvrienden staat Geert iedere training langs de kant om de Arnhemmers aan te moedigen.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Spot op

Plaats een reactie